Een probleem met uw uitkering, wat nu?
De strenge regels van de Participatiewet maken dat mensen een probleem kunnen krijgen met het aanvragen of het houden van hun uitkering.
Woont u in de Brabantse Wal? Voor de gemeenten Bergen op Zoom, Woensdrecht en Steenbergen zetten we een aantal instanties voor u op een rij die u kunnen helpen.
Waar kunt u terecht met uw probleem met uw uitkering?
De ISD Brabantse Wal voert voor de gemeenten in de Brabantse Wal de taken uit op het gebied van de sociale zekerheid. Heeft u vragen over uw uitkering, een klacht of opmerking, neem dan contact op met de ISD Brabantse Wal. Bent u het niet eens met een besluit van de ISD? Dan kunt u hiertegen een schriftelijk bezwaarschrift indienen. Wat u nog meer kunt doen en wat uw rechten zijn, leest u hier.
Wij van de Cliëntenraad Sociale Zaken geven advies aan de gemeente over onder meer het beleid rondom uitkeringen. Wij zijn er voor om de mensen met een uitkering invloed te geven, niet individueel, maar als groep. We doen dus niet aan individuele klachtenbehandeling, maar als we een aantal dezelfde klachten krijgen kunnen we de gemeente wel vragen hun beleid of proces aan te passen. Daarvoor is het van groot belang dat we op de hoogte zijn van uw ervaring. U kunt hiervoor gebruik maken van het contactformulier op deze website.
Andere instanties waar u terecht kunt wanneer u problemen hebt met het aanvragen of houden van uw uitkering, zijn Vraagwijzer Bergen op Zoom, Vraagwijzer Steenbergen en BWI Woensdrecht.
U kunt ook (gratis) gebruik maken van de onafhankelijke cliëntondersteuning bij MEE (Woensdrecht) en WijZijn Bergen op Zoom of Steenbergen.
Andere organisaties die u kunnen ondersteunen wanneer u hulp nodig hebt staan op de ‘wie, wat, waar’ pagina helder op een rij.
Wij hopen u met deze informatie op weg te hebben geholpen met uw probleem met uw uitkering. Wilt u op de hoogte blijven van alles rondom onze Cliëntenraad? Volg ons dan op Facebook of LinkedIn.
Neem contact op
Stel uw vraag, geef uw mening of vertel uw verhaal.